20 Čvc

Nová anketní otázka

„Myslíte si, že paralympijský tým České republiky by si zasloužil už nyní, rok před paralympiádou, větší zviditelnění?“

Možná jste také zaregistrovali informaci o připravované kolekci oblečení pro českou olympijskou výpravu mířící do Londýna 2012. Podobně jako ve Vancouveru sází firma oblékající naše olympioniky na výraznost kolekce, nepřehlédnutelnost, ale také na maximální funkčnost oděvů, včetně revolučních materiálů a technologií.
Jednotně působící výprava, v zajímavém oblečení, je vizitkou celé republiky a nezanedbatelný není ani pohled sportovce, který se bude mnohem lépe cítit v kvalitním, značkovém oděvu než v tričku, které je funkční pouze tím, že po prvním vyprání dramaticky změní velikost a barvy nepředvídatelným směrem.

Nemusí se vám to líbit, ale určitě si všimnete. A to je přesně smysl celé věci – reklama, marketing, medializace. Firma investující finanční prostředky do smlouvy s olympijským týmem chce samozřejmě své peníze zpět ve formě zvýšených prodejů a zviditelnění a udělá pro to maximum. A stranou tak nezůstane ani náš olympijský tým, který se na vlně reklamní kampaně svých partnerů veze samozřejmě také.
Jednoduchý a účelný systém fungující ve většině zemí.
Na posledních mezinárodních akcích světového významu jsme zaznamenali, že ani řada paralympijských týmů v tomto směru nezůstává pozadu a řada z nich se již nyní pyšní jednotným oblečením a doplňky s logy sponzorů, speciálně vyrobeným pro paralympijské hry v Londýně.
Těžko říci, jaká je marketingová strategie České republiky pro paralympijské hry v Londýně 2012, pokud vůbec nějaká je.
Šéfové jednotlivých sportů pak s napětím očekávají, co případná „strategie“ přinese za překvapení, čímž narážíme na (ne)slavnou historku, kterak reprezentační týmy musely před LPH v Pekingu umístit na své dresy logo sponzora dodávajícího civilní oděvy pro paralympijskou výpravu a odměnou jim bylo, že si „vylepšené“ reprezentační dresy pak musely uhradit z vlastní kapsy…
Paralympiáda je událost, kterou bude sledovat celý svět. Domnívám se, že je veliká škoda, tohoto nevyužít. Pokud budeme v ústraní, naše výprava přichází o pozornost, respekt, a to nejenom z pohledu sportovní veřejnosti, ale i z pohledu marketingového. A právě ten je důležitý pro další fungování sportu handicapovaných v České republice.
Jinými slovy, domnívám se, že čeští paralympionici si zaslouží mnohem víc, než doposud dostávali a nejenom jejich mimořádné a obdivuhodné sportovní výkony by měly hovořit o úrovni sportu handicapovaných v České republice.

Souhlasíte s názorem redakce www.caths.cz nebo ne? Budeme rádi, když odpovíte na naši anketní otázku:
Myslíte si, že paralympijský tým České republiky by si zasloužil už nyní, rok před paralympiádou, větší zviditelnění?